e mag

">

luni, 13 septembrie 2010

A inceput scoala!

Din pacate nu am fost in oras sa vad copiii imbracati in uniforma..cu buchete de flori pentru invatatoare, dar asta nu ma impiedica sa imi aduc aminte de propriile prime zile de scoala. Pentru cei care au inceput scoala astazi, va doresc doar impliniri si sa accedeti spre pluscunoastere!
Si pentru ca am promovat dintotdeauna lucrurile facute dupa un standarde, va vin in ajutor cu un site ce va pune automat diacritice in texte. Cu totii veti avea de facut referate si de ce sa nu va obisnuiti de pe acum sa le faceti cum trebuie? In consecinta:
http://srv.diacritice.com/
In cazul in care in limba romana un cuvant cu diacritice isi schimba sensul fata de cel fara diacritice, site-ul va da posibilitatea sa alegeti varianta care se muleaza contextului.
Daca tot am inceput cu sfaturi, incercati sa aveti referate cat mai ingrijite. Sa scrieti cu font de 12, Times New Roman si spatiere de 1,5 randuri si neaparat( daca textul este in limba romana) cu diacritice. Textul sa fie alineat de tip Justify. Verificati-va textele de cateva ori inainte de a le tipari, pentru ca toti mai scapam unele inversiuni de litere. Daca sunteti prea obositi, este recomandabil sa le cereti altor persoane sa va citeasca lucrarea, pentru ca la prima vedere remarci mai usor greselile.
Poate vi se pare ca sunt cicalitoare acum, dar daca va invatati cu anumite criterii de mici, va veti uita cu mandrie si dupa ani si ani la lucrarile realizate de voi si, de ce nu, va veti remarca fata de alti colegi la facultate, unde editarea unui text face uneori diferenta.
P.S. Daca tot ne amintim de scoala, l-am visat azi noapte pe profesorul de matematica din liceu. Ce cosmar!!!! Eram foarte rusinata, pentru ca nu ma mai dusesem de mult la ora lui...evident, dar eu nu constientizam ca nu mai sunt in liceu. Doar eram panicata pentru ca nu stiam de unde sa iau si unde sa pun materia/

Un comentariu: